Bra dag

Idag vaknade jag och kände att det var en bra morgon. Solen sken, jag hörde fågelsång och jag kände mig ganska utvilad trots att klockan var 05.00. Det är dessutom fredag och jag slutade jobbet kl 12.30 vilket gör att helgen känns så mycket längre. Jag kan inte koppla denna känslan till något speciellt. Precis som att jag sällan kan koppla ångesten och de deppiga dagarna till något speciellt, det är bara såhär mitt liv är. Väldigt mycket upp och ner. 

Sådana här dagar vill jag bara leva i nuet. Hålla fast vid de positiva känslorna så mycket det bara går och känna glädjen över att leva. Det enda jobbiga är att vetskapen om hur verkligheten ser ut finns där. Vetskapen om att de deppiga dagarna kommer och att livet inte alltid känns såhär. Jag blir bättre och bättre på att hantera det, att leva med det. Och dessutom kommer ångesten mer sällan. Det är bra. Det betyder att det går åt rätt håll. 

Idag har solen skinit på oss i princip hela dagen. Våren är verkligen här och det märks inte bara på vädret.
På stan syns alla människor som under vinterhalvåret hållit sig instängda och det är mycket mer liv och rörelse överallt. 

Jag hoppas att denna helgen blir lika bra. Nästa vecka åker jag till London och det ska bli grymt kul. 

Hoppas ni har en härlig fredag! 

Sara ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback