Mindre bra dag

I mitt förra inlägg skrev jag att jag hade en riktigt bra dag. Att livet kändes lätt och att jag var glad. 

Idag, några dagar senare känns det helt tvärtom. Idag har jag istället kämpat med att försöka hålla ihop mig. Jag har krigat mot ångesten och känt mig ledsen. Idag hade jag behövt en stor fet kram. 

Försökte trösta mig med en kopp varm choklad men det första som hände var att jag brände mig något fasligt på tungan. Så den koppen njöt jag inte av direkt. 

På onsdag åker vi till London och på torsdag börjar colour conference. Ser fram emot det jättemycket och hoppas på riktigt härliga dagar. 

Vad jag verkligen längtar efter är att få höra Guds röst. Att få förstå hans planer med mitt liv och att få en liten vägvisare i rätt riktning. Jag har hopp om en ljus framtid. Jag vill så gärna tro att jag ska få vara lycklig och ha ett liv som jag trivs med. Jag är otroligt tacksam för många saker i mitt liv, men ändå går jag ofta runt och känner mig bitter, avundsjuk, deppig och ledsen över att livet inte har blivit som jag har önskat. Återigen har jag kanske haft för höga förväntningar på livet. 

Jag måste släppa taget och våga lita på att Gud har läget under kontroll. Att han leder mig, bär mig och bara vill det bästa för mig. 

Ikväll ska jag försöka somna med den
Vetskapen och imorgon hoppas jag att dagen blir bättre än den varit idag! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback