Slut på semestern för denna gången!

Fyra veckor går fasligt fort! Kan inte fatta att min semester redan är över och att jag ska tillbaka till jobbet imorgon. Känner mig knappast redo, men det gör man ju aldrig efter en lång ledighet.

Sista veckan har jag varit hemma mycket. Träffat en del kompisar, städat, tvättat och pillat med saker som behövde göras. Det har gått bra och jag har lyckats hålla sinnet i schakt.

Det är skönt när man känner att man gör framsteg i sig själv. Att man mer och mer ofta lyckas bryta sin egen ångest. Att man klarar av att vara hemma med sig själv och sina tankar utan att gå under. Att man kan titta sig i spegeln och faktiskt se en stark person.

Jag har kommit så långt och jag är stolt över det. Jag vet att jag har en bit kvar, men jag tror mer och mer på att jag till slut kommer vara fri från den här depressionen. Ett steg i taget, lite bakslag här och där, men det går i allafall framåt!

Jag känner ändå att den här semestern har gett mig nya krafter att orka kämpa vidare. Livet kommer aldrig bli enkelt, men tacka vet jag alla vänner som hjälper mig att ta de där stegen framåt!
One day I will be there!

Nu ska jag nog snart sova. Om det går! Det där med att vända tillbaka dygnet efter fyra veckors semester är inte lätt!

Sara ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback