Att ha saker att se fram emot

Livet blir lite enklare, lite gladare och lite mer spännande när man har saker att se fram emot. Förutom att jag verkligen ser fram emot våren så har jag några andra höjdpunkter inplanerade. I början av mars åker jag tillsammans med ett stort gäng från kyrkan till Israel på Pilgrimsresa. Vi ska besöka många kända bibliska platser och få guidning av ingen mindre än Hans Weischbrodt. Ser fram emot det så mycket och kan inte ens fatta att det är mindre än en månad kvar.

I slutet av april-början av maj åker vi på Colour conference i London. Detta börjar bli lite av en tradition för mig och jag har höga förväntningar på årets konferens. Dessutom har vi även bokat in oss på musikal. Vi ska se Matilda-the musical, något som jag och Malin pratat om i flera år nu. Det ska bli så kul!

Att ha något att se fram emot gör dessa mörka regndagar lite ljusare. Idag har jag tillbringat hela dagen på soffan. Har inte riktigt orkat med så mycket. Egentligen skulle jag och Mia åkt till Ulricehamn och åkt skidor idag, men på grund av regnet så sköt vi på det. Förhoppningsvis kommer vi iväg nästa lördag istället.

Det var nog lika bra med tanke på hur trött jag känt mig idag. De senaste veckorna har verkligen tagit musten ur mig. Framför allt på jobbet där mina kollegor varit borta pga. sjukdommar och VAB. Igår var jag helt slut eftersom jag är den enda som faktiskt inte varit borta från jobbet en enda dag och därmed har fått dra det tyngsta lasset. Jag hoppas att det blir bättre, men tyvärr brukar ju februari vara den månad då det florerar flest sjukdomar så förhoppningarna är inte jättehöga. Men som sagt, i början av mars får jag lite ledigt. 10 dagar i Israel ska nog göra att man blir lite påfylld med energi så att man håller ut resten av vårterminen också.

Annars har januari varit ganska tuff även på det personliga planet. Vill inte gå in på detaljer, men familjesituationen och min hälsa har varit några orosmoment som tagit mycket energi från mig. Nu hoppas och ber jag om en förändring så att 2016 kan få bli mitt år! Jag har så mycket drömmar som jag bara längtar efter att få bli sanna. Och jag vill så gärna tro att Gud har en plan för att även jag ska få leva ett lyckligt liv. Kanske måste jag bara ta mig igenom vissa stormar först. Än så länge har jag ju i allafall inte gett upp även om det varit nära. Och tack vare mina underbara vänner som alltid finns där för mig så orkar jag nog hålla ut ett tag till.

Nu ska jag gå och fixa iordning mig. Ikväll är det födelsedagsfirande av Maria på Condeco i stan. Blir nog mysigt med lite caféhäng!

Ha en bra lördagkväll!

Sara <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback