Babyboom

Det föds barn överallt känns det som. Väldigt många av mina vänner är antingen gravida eller så har de en eller några stycken små knoddar som springer omkring. Jag är väldigt glad för deras skull men kan samtidigt inte låta bli att känna en viss avundsjuka. Jag längtar så otroligt mycket efter egna barn. Jag längtar så det gör fysiskt ont ibland. Jag vill verkligen inte vara bitter och avundsjuk och jag är verkligen glad för deras skull. Men känslor är känslor som ibland är väldigt svåra att styra. Tänk om det aldrig händer mig..? 

Tur att jag i allafall har min systerdotter och hennes lillasyster som snart är på väg.. Det gör livet lite lättare för hon känns ändå lite som min! Familjeband är starka när det kommer till sånt. 

Ibland kan jag också bli så arg och frustrerad över de barn som inte får den kärlek de förtjänar. Vars föräldrar man kan ifrågasätta stort. Vissa borde inte ha barn rent ut sagt. När jag tänker på det känns livet ganska orättvist. 

Jag är iallafall väldigt glad över att jag har ett jobb där jag får träffa barn varje dag. Barn är så härliga och underbara och just nu hade jag inte kunnat tänka mig något annat jobb. Barnen på jobbet ger mig så mycket glädje vilket många gånger gör att min tillvaro känns lite lättare. 

Nu ska jag ta mig upp ur sängen, idag börjar jag halv tio så det fick bli en välbehövlig sovmorgon. Hoppas ni går en bra fredag! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback