Svårt

Ibland är det bara så svårt. Svårt att hålla hoppet vid liv. Svårt att hålla tron levande. Svårt att känna glädje och lycka över livet. Det finns så mycket vackert runtomkring. Så mycket att vara tacksam över. Jag har de bästa vännerna. Grymmaste kollegorna, gosigaste katterna osv. Jag har alla förutsättningar. Men ändå är det så förbannat svårt. Orkar egentligen inte ens förklara vad det är som är svårt, vet inte om jag kan. Det känns komplicerat och enkelt på samma gång. Men jag vill bara skrika, gråta och slå på någonting. Samtidigt som jag vill ha en stor bamsekram och värmande, tröstande ord. Jag vill få ut alla känslorna på en och samma gång. Slippa älta, slippa minnas, slippa känna!

 Jag vill lära mig leva i nuet utan att jämföra mig med andra. Bara få vara mig själv och vara nöjd med det. Jag vill vara stark och duktig och ta hand om saker. Jag vill vara en förebild och driva saker framåt. Jag vill ha energi att orka med det där lilla extra. Jag vill jobba bort mitt bekräftelsebehov och min avundsjuka. Jag vill leva för ett högre syfte och bli använd på de sätt som Gud har tänkt. Samtidigt vill jag bara vara ifred. Dra täcket över huvudet och stanna där. Egentligen vet jag inte vad jag vill, men jag vill inte må såhär! 

Gud, ibland känns du långt borta. Men tack för att du tror på mig även när jag tvivlar på dig! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback