Att försöka sova...

Så ligger man här igen. I sängen. Försöker sova men det går inte. Tankarna snurrar. Klockan står på 05.00. Jag är ju trött men ändå kan jag inte slappna av. En jobbig känsla i magen. Känslor som tar över. NEJ! Jag ska inte låta känslorna ta över. Jag ska välja rätt, ha rätt fokus och undvika att ångesten tränger sig på.

Det låter så enkelt. "Jag har makten att välja". Jag läste igenom mina anteckningar från gårdagens Shinekurs. Så bra, och så självklart på något sätt. Men ändå, så förbannat svårt. Det krävs så mycket styrka för att kunna välja rätt. För att inte ge vika för känslorna som kommer. För det är tunga känslor som behöver brottas ner ordentligt innan de kan hålla sig på avstånd. Rädsla, oro, ångest, stress, besvikelse, avundsjuka.. Ja listan kan göras så lång. Jag vet inte om jag har den där styrkan som krävs. Eller jo, det är klart att jag har.. Eller? Tankarna som far igenom huvudet. "Gör rätt val". Jo tack, jag försöker så gott jag kan.

På dagen känns det lättare. Då klarar jag kampen så mycket bättre. Men när natten kommer och allt blir mörkt och tyst. Då känner jag mig så liten och så ensam. Som om jag satt ensam i en liten eka mitt ute på ett stormigt hav. Där jag inte lyckas hålla fast i rodret utan bara tumlar runt åt alla möjliga håll.

Fokus var det ja. "Med Jesus i båten kan man le mitt i stormen..🎶". Jo, kanske kan man le, men ibland vill man kanske inte ens det. Ibland vill man bara lägga sig på botten av ekan, skrika och gråta tills allt runtomkring lugnat ner sig. Lite den känslan har jag idag. Jag vet att denna stormen snart är över. Men just precis idag vill jag inte kämpa på. Krafterna finns helt enkelt inte just idag.

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova. Är ju galet trött efter flera dåliga nätter och klockan står ju som sagt på 05.00..

Tror jag fick ut lite av den värsta ångesten genom detta inlägg. Tack för att du läste! Allt stöd från människor runtomkring mig är det som får mig att fortsätta framåt trots allt!

Sara ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback