Att växa!

Denna hösten har jag hittills tagit mig an ett flertal utmaningar och uppgifter som ligger långt utanför min comfort zone. Jag har tagit steg i tro och vågar göra saker som jag länge inte vågat. Jag har känt mig modig och livrädd på samma gång, men jag har samtidigt känt mig stolt och inspirerad att fortsätta utmana mig själv. Jag har märkt hur tydligt man faktiskt kan växa genom att anta nya utmaningar. Och genom att se tillbaka på sig själv och den resa man har gjort kan man faktiskt ibland känna sig helt awesome!

Jag säger verkligen inte att det är lätt. Och för min del har vissa jobbiga beslut och perioder även inneburit att min ångest blivit starkare, att jag sovit sämre på nätterna och känt mig deprimerad. Men jag är ändå stolt över att jag sällan ger upp. Många gånger vill jag inget annat än att ge upp, stanna hemma och dra täcket över huvudet och bara strunta i de åtaganden jag tagit mig för. Men någonting i mig har ändå gjort att jag faktiskt, hur jobbigt det än varit, har pallrat mig iväg och genomfört saker. Ibland med ett leende på läpparna och ibland med klagan i rösten. Men jag har ändå alltid gjort det.

Jag är en plikttrogen människa. Jag är i princip aldrig hemma från jobbet. Jag har hög närvaro på kurser eller liknande som jag signat upp mig på. Jag prioriterar att fullfölja de åtaganden jag tagit mig an. Jag vill att människor ska kunna lita på mig och kunna räkna med mig i olika sammanhang. Jag vill växa ännu mer i den jag är och få känna ännu mer att jag är uppskattad för just den som jag är.

Jag är fortfarande på en resa med dalar och kullar. Mina dippar kommer då och då och depressionen och ångesten gör sig påminda ibland. Men jag har lärt mig att leva med det, och hur tufft det än är så har jag även lärt mig att utmana mig själv och växa på andra plan i livet, samtidigt som jag fortsätter kämpa med alla de saker som jag behöver bearbeta färdigt för att kunna bli helt frisk.

Idag känner jag nig stolt över mycket. Men jag hoppas att jag ska få växa mycket mycket mer. Jag vet inte vad Gud har för planer för mig, men jag ber om lyhördhet för Guds ord, visdom och ännu mer mod för att våga ta nya steg.

Sara ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback