Full fart

Oktober slog till med rejäl kyla. Kanske för att jämna ut att vi haft den varmaste septembermånaden sedan 30-talet. Jag vet inte, men kallt är det och fryser gör jag. Typ hela tiden!! Jag har även startat månaden i full fart. Har knappt haft en ledig dag vilket är både roligt men också väldigt utmattande.

Förr i tiden kunde jag köra på såhär jämt, jag älskade att ha ett fullspäckat schema och försökte alltid fylla varenda lite lucka med något att göra. Sedan hände något. Tankarna blev för många och känslorna som jag hade tryckt undan ville fram. Stressen drabbade mig och allt eftersom kände jag mig tröttare och tröttare. Energin försvann och där var jag. Mitt i depressionen som kom att förändra mitt liv. Jag kunde helt plötsligt inte sova på nätterna. Ångesten blev starkare de negativa tankarna fyllde hela mitt sinne. Jag var i ett mörker och hela mitt inre var i kaos.

Det syntes kanske inte på utsidan till en början. Jag har ju alltid varit den där tjejen med ett leende på läpparna och med massa energi. Jag jobbade, tränade, träffade vänner, dejtade killar och försökte gång på gång hålla upp en fasad om att allt var bra. Men inombords grät jag. Och till slut sprack även den där fasaden. Jag lät den spräckas för jag orkade inte hålla på och förklara för människor hela tiden. Jag kunde lika gärna vara ärlig. Såhär i efterhand kanske det inte bara varit bra. All integritet försvann och jag har aldrig känt mig så naken och sårbar som då. Men det hjälpte mig samtidigt väldigt mycket då mina vänner verkligen visade att de stöttade mig till 110 %. Och det är jag så otroligt tacksam över.

Idag är jag fortfarande i en kamp, men jag kan också se att jag gjort enormt mycket framsteg. Jag mår bättre och bättre även om bakslagen kommer då och då. Men jag har en annan energi än innan. Jag klarar att ha ett ganska fullspäckat schema så länge jag kan planera in mina dagliga powernaps. För tröttheten är fortfarande så mycket mer påtaglig än innan, och för att orka en hel dag måste jag få komma ner i varv en stund och bara fylla på energidepåerna lite extra. Jag börjar hitta en balans som funkar och jag är så glad att jag äntligen börjar komma tillbaka till den person som jag egentligen är. Tjejen med livslust, energi och det där äkta leendet på läpparna.

Jag har så enormt mycket att vara tacksam över. Förutom det faktum att jag bor i ett land med fred, har en fin bostad, en bra bil, ett jobb som jag trivs med osv.. Så har jag även världens bästa vänner, världens bästa kyrka och framför allt; världens bästa Gud att falla tillbaka på gång på gång!

Tänk att jag får vara så otroligt älskad av någon som är så enormt mycket större än vad vi kan föreställa oss. Och tänk att jag äntligen börjar förstå det mer och mer!

Kvällens bön är för alla som kämpar med ångest och depression. Jag ber om Guds frid och välsignelse över era liv!

God natt!
Sara ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback